Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okruh z Holoubkova lesem přírodním parkem Radeč
Bóža Bílek
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Pěkná přírodní trasa vedoucí převážně po zpevněných lesních cestách. Vhodná buď jako aktivní „fitness“ trasa na dvě hodiny nebo i jako minimálně půldenní výlet s dětmi, spojený se sběrem hub. Trasa vede téměř výhradně mimo silnice, takže je vhodná i pro výlet s většími dětmi (s ohledem na převýšení).

Začátek trasy:

Neplacené parkoviště u žst. v Holoubkově.

Náročnost:

Trasa vede převážně po lesních štěrkopískových cestách. Povrch cest je všude dobře sjízdný, určitá náročnost je dána převýšením, které se koncentruje do jednoho významného stoupání v první třetině trasy. Následný táhlý sjezd je ale dobrou odměnou.

Popis trasy:

Z parkoviště u železniční stanice Holoubkov se vydáte po modré turistické značce podél trati, po pravé ruce budete mít Holoubkovský rybník. Přejedete po silnici krátký úsek po hrázi a projedete Holoubkovem, mírně do kopce. Po modré značce vjedete do lesa a z mírného kopce sjedete k dálnici, kterou po chvíli tunelem podjedete a po pěkné lesní cestě mírně z kopečka objedete vrch Chlum až k Hornímu haberskému rybníku. Na silnici se dáte doprava, minete pěkný Intercamp Habr. Asi 200 m za ním odbočíte ze silnice doleva do lesa (žlutá turistická značka). Zde Vás čeká náročnější stoupání po lesní cestě v délce asi 2 km.

Osobně jsem používal tzv. „indiánský koloběh“, tedy střídavě jsem jel a střídavě šel vedle koloběžky. Nebude žádná ostuda, když stoupání v pohodě absolvujete chůzí, můžete se věnovat sběru hub, místní lesy jsou na ně bohaté. Na vrcholu stoupání pokračujete rovně, opustíte žlutou značku. Krátce po přejezdu silnice odbočíte po cyklostezce doprava mírně z kopce po cyklotrase č.2153 a krásně se svezete až do Těškova. Pokud se chcete svézt z kopce po asfaltové silnici a děti už se Vás popáté zeptaly „kdy už tam budem?“, můžete v Těškově odbočit po silnici z kopce dolů a trasu si tak zkrátit o cca 4 km.

V tomto případě sjedete k dálnici, kterou podjedete a vzápětí navážete na trasu. Jinak projedete Těškovem po žluté turistické značce, vjedete do lesa a pokračujete až k rozcestí Pod Sirskou horou, kde narazíte na modrou turistickou značku, po které odbočíte doprava a pokračujete převážně z kopečka až k podjezdu pod dálnicí. Za dálnicí odbočíte doprava a pojedete něco přes kilometr po silnici. Kousek za benzinkou odbočíte doleva k železniční trati. Navigace Vás za tratí dovede do Medového Újezdu, kde narazíte na modrou značku, dáte se po ní doprava a bez problémů dojedete až zpět k výchozímu bodu. Doporučuji ale trasu zkrátit a jet mimo silnici, mapy jen tuto trasu neznají a nelze ji zadat. Těsně před železnicí odbočíte po zpevněné cestě doprava, po ní pojedete podél trati (máte jí nalevo), minete domek a po pěšině sjedete až k přejezdu, kde narazíte na modrou značku. Po ní dorazíte k výchozímu bodu.

Tipy:

V sezóně vážně uvažujte o houbaření. Lesy jsou zde opravdu na houby bohaté a na koloběžce se dostanete dál, než většina ostatních houbařů dojde pěšky od aut.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost