Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Okruh ze Zbraslavi přes vrch Havlín do Černošic a cyklostezkami kolem Berounky a Vltavy k Barrandovskému mostu
Gábina Kohlmannová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Okružní trasa na jihu Prahy nabízí pohodové svezení po kvalitních, převážně samostatných cyklostezkách podél Berounky a po obou březích Vltavy, zpestřené možností výstupu na zbraslavský vrch Havlín, zajímavým průjezdem přes golfové hřiště nebo také možností využít vltavský přívoz Lahovičky – Nádraží Modřany.

Začátek trasy:

Zbraslav – vlakové nádraží (menší neplacené parkoviště aut je naproti nádraží)

Náročnost:

Trasa je převážně rovinatá, z většiny vede po kvalitních, dobře značených asfaltových cyklostezkách s možnostmi občerstvení. Náročnější je pouze krátké prudší stoupání na vrch Havlín, které je kompenzováno následným povlovným sjezdem klidnou vilovou zástavbou (je možné tuto variantu vynechat – viz popis trasy). Dále je zde možnost zkrácení trasy o 9 km využitím přívozu z Lahoviček.

Popis trasy:

Od nádraží se vydáte do centra Zbraslavi přes most Závodu míru (vzhledem k silnějšímu provozu je lepší most i kruhový objezd na jeho konci zdolat bezpečněji po chodníku). Na křižovatce s ulicí Žitavského se dáte vpravo směrem na historické Zbraslavské náměstí, kterým projedete napříč do Bartoňovy ulice. Pro další úsek trasy ke golfovému hřišti si můžete vybrat ze dvou variant. Buď pojedete v rámci cyklotrasy 8100 touto ulicí dál až k odbočce u golfového hřiště (cca 1,5 km jízdy sice bez převýšení, ale občas se silnějším automobilovým provozem) nebo odbočíte hned 100 m za náměstím doleva nahoru a po červené turistické značce vystoupáte 200 m po lesní cestě na vrch Havlín k vyhlídkovému altánu Karlův stánek. Odměnou za zvýšenou námahu vám bude parádní výhled na Zbraslav, Vltavu a jižní část Prahy.

Od altánu pokračujete dál posledních pár metrů lesoparkem do kopce a pak už luční pěšinou k nedalekému zbraslavskému hřbitovu s kostelem sv. Havla. Pojedete podél hřbitovní zdi, už po asfaltu, a potom 1 km dolů pohodovým mírným sjezdem klidnou vilovou čtvrtí (ulicí Výzkumníků a K Peluňku) až k podjezdu pod Strakonickou ulicí, za kterým se dáte po silnici vpravo a hned po 100 m odbočíte doleva, ulice K Radotínu vás přivede ke golfovému hřišti.

Cyklotrasa 8100 vás poté provede širokou cestou přímo skrz golfové hřiště a dál klidnou alejí až do Černošic k lávce pro pěší přes Berounku. Na druhém břehu už pak pojedete po samostatné páteřní cyklostezce A1 stále podél Berounky a následně podél Vltavy přes Radotín a Lahovičky až k Barrandovskému mostu. Čeká vás pohodlná jízda po oblíbené cyklostezce vybavené odpočívadly a stánky s občerstvením. Asi půl kilometru za Lahovickým mostem se nabízí ještě možnost zkrátit si trasu o 9 km využitím vltavského přívozu Lahovičky – Nádraží Modřany (odbočka je na cyklostezce značená). U Barrandovského mostu odbočíte z cyklostezky doleva na pěší rampu a v odděleném cyklopruhu přejedete přes Vltavu.

Za mostem vás bude až do Zbraslavi bezpečně provázet dobře značená cyklotrasa A2. Za podchodem pod rušnou Modřanskou ulicí pojedete doleva a uličkami kolem bývalých ledáren se dostanete u sportovního areálu Hamr Braník na samostatnou cyklostezku vedoucí podél Vltavy 6 km až ke zbraslavskému mostu. Opět vás zde čeká několik oblíbených stánků s občerstvením a nespočet laviček podél celého úseku.

Tipy:

Karlův stánek – vyhlídkový pavilon na vrchu Havlín

dostihové závodiště ve Velké Chuchli

sportovní areál Hamr a lanové centrum v Braníku

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost