Ostrava - okruh Ostrava střed-Ostrava Jih
green
Lehká okružní trasa po cyklostezkách v Ostravě. Vhodná i pro rodiny s dětmi. Vede kolem řeky Ostravice, provede Vás ale i zastavěnou částí města a zajímavou oblastí dolních Vítkovic.

Trasa začíná na parkovišti u vlakového nádraží Ostrava-Střed.

Trase je nenáročná, vede po asfaltových cyklostezkách, po rovině, nejsou zde náročná stoupání, ale ani žádné dlouhé sjezdy. Vhodná i pro začátečníky a děti.

Vydáte se vpravo, najedete na ulici 28. října, asi po 200m odbočíte vpravo do oblasti nákupního centra Nová Karolina. Projedete nákupním komplexem, na konci u Trojhalí odbočíte vlevo na ulici K Trojhalí a přejedete most přes řeku Ostravici. Najedete na cyklostezku E(Ostrava) a pojedete po ní proti proudu řeky asi 5km. Trasa vede po rovině příjemnou asfaltovou cyklostezkou. Přijedete do Hrabové k lávce přes Ostravici, zde odbočíte vpravo, přejedete most a dostanete se na Naučnou stezku Viléma Závady.

Pokračujte rovně po ulici Oráčova (cyklostezka A(Ostrava)). Po 600m odbočíte vpravo na ulici Krestova, která Vás přivede až k ulici Dr. Martínka, Tu podjedete podchodem, odbočíte vpravo a najedete na cyklotrasu C(Ostrava). Ta Vás povede ulicemi Slezská a Česká. Dostanete se k železniční trati, odbočíte vlevo na cyklotrasu I(Ostrava) a po 150m odbočíte vpravo, přes železniční lávku přenesete koloběžku (po schodech) na druhou stranu tratě. Odbočíte vpravo na ulici Pospolitou, na jejím konci odbočíte vlevo a pokračujete kolem Vítkovického stadionu po ulici Závodní. Minete hotel Clarion a u Ostravar Arény odbočíte vpravo a dostanete se na ulici Ruskou. Pojedete rovně asi 2 km, projedete Mírovým náměstím, minete Vítkovickou nemocnici a u Rotchildova zámečku v oblasti Dolních Vítkovic odbočíte na křižovatce vlevo.

Ulicí Výstavní přijedete ke kruhovému objezdu, odbočíte vpravo a najedete na cyklotrasu B(Ostrava). Pojedete parkem, cyklotrasa Vás povede ulicí na Jízdárně. Na kruhovém objezdu odbočíme vpravo na ulici Dr. Malého. Ta vás přivede na ulici Vítkovicou, odbočíme vlevo k nákupnímu centru Karolina, projedete kolem Ústředního autobusového nádraží a přes lávku přes ulici Místeckou se dostanete do výchozího bodu Vaší cesty - k vlakovému nádraží Ostrava - Střed.

Za návštěvu stojí jistě oblast Dolních Vítkovic, kam se dostanete na konci Vaší cesty, pokud u Rotchildova zámečku neodbočíte vlevo, ale budete pokračovat rovně ca 500 m. Dolní Vítkovice jsou národní kulturní památka nacházející se poblíž centra Ostravy ve Vítkovicích. Zahrnují rozsáhlý průmyslový areál Vítkovických železáren s unikátním souborem industriální architektury. Souboru tří na sebe navazujících celků – černouhelného dolu, koksovny a vysokopecního provozu – se také říká „Ostravské Hradčany“. Oblast je zapsána v seznamu Evropského kulturního dědictví.