Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Rožnov pod Radhoštěm podél Bečvy tam a zpět
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
2
Ano
Snadná výletní trasa pro všechny včetně dětí po kvalitní asfaltové stezce s minimálním převýšením. Na trase je více možností k občerstvení. Trasu je vhodné a možné zkombinovat s návštěvou skanzenu – Valašského muzea v přírodě v Rožnově.

Začátek trasy:

Parkoviště u železničního a autobusového nádraží. Alternativně můžete využít i placené parkoviště u Valašského muzea.

Náročnost:

Lehká trasa výhradně po výborné cyklostezce s hladkým asfaltem. Převýšení k Prostřední Bečvě činí pouze 90 metrů, takže trasu může absolvovat každý bez problémů, včetně menších dětí.

Popis trasy:

Od nádraží projedete uličkami k řece, krátce se dáte proti toku řeky doleva až k mostu, kde řeku přejedete a budete pokračovat po pěkné cyklostezce podél městských sadů a řeky po levé ruce. Za městskými sady přejedete po lávce na druhou stranu řeky a pokračujte po stezce podél Rožnovské Bečvy, proti proudu. Po levé straně míjíte zábavní park Gibon, kde se můžete na zpáteční cestě zastavit, zvláště pokud jedete s dětmi.

Orientace je jednoznačná, stále sledujete cyklostezku č. 6260. Na úrovni golfového hřiště přejedete na druhý břeh, po chvíli zase na pravý. U kempu Pod Lipami (obchůdek s lokálními produkty) odbočíte doprava zpět k řece a pokračujete až před Prostřední Bečvu, hned za lávkou přes řeku je „cyklorestaurace“ Sport Art centrum, kde se můžeme občerstvit a dát se na zpáteční cestu.

Pokud máte dostatek energie, můžete po cyklostezce pokračovat dále podél řeky až do Horní Bečvy, kde se můžete v přehradě vykoupat. Cesta tam a zpět prodlouží výlet o cca 15km a 120 výškových metrů.

Tipy:

Valašské muzeum v přírodě: tato trasa nabízí pěkný celodenní program v kombinaci s proslulou expozicí originálních dřevěných vybavení a doprovodných programů

Gibon Park: určený pro děti i dospělé, mezi atrakce najdete lanové centrum, trampolíny, dětský park, minigolf, lukostřelbu, dále občerstvení i koupaliště.

Kemp pod Lipami a obchod : pěkný obchůdek se všemi lokálními produkty

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost