Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Frenštát pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
3
Ano
Krásná a náročná trasa vedoucí po úbočí Beskyd s mnoha výhledy. Díky přejezdu vlakem a následnému prudkému stoupání kolem skokanských můstků získáte výrazné převýšení, které si následně užijete v táhlých sjezdech.

Začátek trasy:

Nejdříve zaparkujete auto u nádraží ve Valašském Meziříčí. Vlastní trasa začíná u železniční zastávky Rožnov pod Radhoštěm město.

Náročnost:

Poměrně náročná trasa zejména díky prudkému stoupání v Rožnově kolem skokanských můstků a potom k úpatí Javorníku. Následně trasa vede převážně z kopce, obsahuje ale ještě několik krátkých stoupání, takže celkový součet nastoupených metrů činí 350. Jinak ale celá trasa vede po dobrých cestách.

Popis trasy:

Od železniční stanice Frenštát pod Radhoštěm „Město“ vyrazíte přes park kolem budovy gymnázia směrem ke skokanským můstkům, které vidíte před sebou. Na konci parku narazíte na modrou turistickou značku, které se dále budete držet. Přejedete říčku Lubinu a mezi poli stoupáte k lesu.

Po vstupu do lesa se dáte na rozcestí vpravo po lesní cestě ostře vzhůru (tady celou pasáž koloběžku samozřejmě vedete). Po chvíli dorazíte k parkovišti vedle skokanského můstku. Je odtud pěkný výhled na město, také se můžete občerstvit, navštívit expozici „V korunách stromů“. Poté půjdete za parkovištěm přes louku krátce k lesu kolmo vzhůru a zakrátko narazíte na pěknou cestu. Nalevo je restaurace a dětské hřiště, vy pojedete doprava, nejdříve po rovině, potom zase do kopce.

Na rozcestí se dáte doleva a držíte se NS Velký Javorník. Namáhavé stoupání v celkové délce asi 3 km skončí u odbočky na Velký Javorník, kde můžete potkávat pěší turisty. Odtud už začíná ta příjemná část trasy s dlouhými pozvolnými klesáními a rozhledy do okolí. Klesání jsou občas přerušena krátkými výstupy, které sledují profil terénu, ale jinak si budete užívat.

Orientace je jednoduchá, sledujete značenou cyklotrasu č. 6016. Jen pozor na křižovatce cest nad vesnici Mořkov, tam odbočíte krátce do kopečka doleva a vzápětí doprava opět na vrstevnicovou cestu. Takto pojedete až narazíte na hlavní silnici, odbočíte na ní doprava, přejedete železniční přejezd a hned za ním se dáte doprava po lesní cestě. Jedete po cyklotrase č. 6217. Je zde krátký úsek s horším štěrkopískovým povrchem, ten ale zakrátko přejde v dobrý, jemný a udusaný.

Asi za 3 km od přejezdu železnice narazíte na kraj Valašského Meziříčí a mezi domku už vede pěkná asfaltová silnička. Ta Vás přivede k hlavní silnici, kterou přejedete a po cyklostezce podél ní dojedete až k nádraží.

Tipy:

Při počátečním výstupu nespěchejte, dejte si pauzy a kochejte se při přestávkách výhledy. Ke skokanskému můstku se také můžete dostat větší oklikou s mírnějším stoupáním po silnici a cyklostezce č. 6016.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost