Frenštát pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí
Bóža Bílek
Krásná a náročná trasa vedoucí po úbočí Beskyd s mnoha výhledy. Díky přejezdu vlakem a následnému prudkému stoupání kolem skokanských můstků získáte výrazné převýšení, které si následně užijete v táhlých sjezdech.

Nejdříve zaparkujete auto u nádraží ve Valašském Meziříčí. Vlastní trasa začíná u železniční zastávky Rožnov pod Radhoštěm město.

Poměrně náročná trasa zejména díky prudkému stoupání v Rožnově kolem skokanských můstků a potom k úpatí Javorníku. Následně trasa vede převážně z kopce, obsahuje ale ještě několik krátkých stoupání, takže celkový součet nastoupených metrů činí 350. Jinak ale celá trasa vede po dobrých cestách.

Od železniční stanice Frenštát pod Radhoštěm „Město“ vyrazíte přes park kolem budovy gymnázia směrem ke skokanským můstkům, které vidíte před sebou. Na konci parku narazíte na modrou turistickou značku, které se dále budete držet. Přejedete říčku Lubinu a mezi poli stoupáte k lesu.

Po vstupu do lesa se dáte na rozcestí vpravo po lesní cestě ostře vzhůru (tady celou pasáž koloběžku samozřejmě vedete). Po chvíli dorazíte k parkovišti vedle skokanského můstku. Je odtud pěkný výhled na město, také se můžete občerstvit, navštívit expozici „V korunách stromů“. Poté půjdete za parkovištěm přes louku krátce k lesu kolmo vzhůru a zakrátko narazíte na pěknou cestu. Nalevo je restaurace a dětské hřiště, vy pojedete doprava, nejdříve po rovině, potom zase do kopce.

Na rozcestí se dáte doleva a držíte se NS Velký Javorník. Namáhavé stoupání v celkové délce asi 3 km skončí u odbočky na Velký Javorník, kde můžete potkávat pěší turisty. Odtud už začíná ta příjemná část trasy s dlouhými pozvolnými klesáními a rozhledy do okolí. Klesání jsou občas přerušena krátkými výstupy, které sledují profil terénu, ale jinak si budete užívat.

Orientace je jednoduchá, sledujete značenou cyklotrasu č. 6016. Jen pozor na křižovatce cest nad vesnici Mořkov, tam odbočíte krátce do kopečka doleva a vzápětí doprava opět na vrstevnicovou cestu. Takto pojedete až narazíte na hlavní silnici, odbočíte na ní doprava, přejedete železniční přejezd a hned za ním se dáte doprava po lesní cestě. Jedete po cyklotrase č. 6217. Je zde krátký úsek s horším štěrkopískovým povrchem, ten ale zakrátko přejde v dobrý, jemný a udusaný.

Asi za 3 km od přejezdu železnice narazíte na kraj Valašského Meziříčí a mezi domku už vede pěkná asfaltová silnička. Ta Vás přivede k hlavní silnici, kterou přejedete a po cyklostezce podél ní dojedete až k nádraží.

Při počátečním výstupu nespěchejte, dejte si pauzy a kochejte se při přestávkách výhledy. Ke skokanskému můstku se také můžete dostat větší oklikou s mírnějším stoupáním po silnici a cyklostezce č. 6016.