Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Spálené Poříčí - Žákava
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
1
Ne
Trasa s výhledy okolo Spáleného Poříčí. Různorodý terén „nahoru dolů“ po kvalitních cestách.

Začátek trasy:

Trasa s výhledy okolo Spáleného Poříčí. Různorodý terén „nahoru dolů“ po kvalitních cestách.

Náročnost:

Střídavé povrchy všech druhů (hladký asfalt, lesní cesty, štěrk), stoupání výhradně po asfaltu. Červená především proto, že na začátku a v polovině trasy jsou dvě stoupání, kde bude místy třeba koloběžku i vést. Stoupání je nicméně kompenzováno následnými pozvolnými sjezdy. Po cestě více možností k občerstvení.

Popis trasy:

Z náměstí po trase naučné stezky přes říčku Bradavu, za ní doprava podél řeky. Následně doleva po silnici a po cca 200 m odbočíte do kopce po žluté turistické značce. Táhlým stoupáním dojedete až do vesničky Štítov, kde na Vás čeká příjemná zahradní restaurace. U ní zabočíte krátce doleva a následně stále po žluté značce doprava před rybníkem. Nyní budete mírně klesat mezi poli, poté po lesní cestě (dobře sjízdné, ale pozor na kořeny a občasné kameny) kolem rybníků lesem stále po žluté. V Kamensku (chatová oblast) dejte pozor, abyste ihned za rybníkem neminuli prudkou zpětnou odbočku doprava dolů podél Štítovského potoka. Po lesní cestě sjedete až k řece Úslavě, za můstkem krátce po silnici do kopce a poté po silnici s velmi dobrým povrchem mezi poli až do Žákavy. Za Žákavou na hlavní silnici před mostem odbočíte doprava a následně hned doleva po žluté značce. Zde Vás čeká druhé výraznější stoupání na trase (povedete koloběžku), po cestě se můžete zastavit na vyhlídce „Varta“, poté pak stále mírně do kopce až do vesnice Milínov. V Milínově odbočíte doprava, po cyklostezce 2299 mírně stoupáte mezi poli s hezkými výhledy do údolí řeky Bradavy. Poté už Vás čeká dlouhý sjezd až do Spáleného Poříčí.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost