Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Stovka z Berouna přes Prahu do Benátek nad Jizerou
Gábina Kohlmannová
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Zkuste si koloběžkářské „kilčo“ na pohodových cyklostezkách podél Berounky, Vltavy, Labe a Jizery, bude vás to bavit. A kdyby už ne, máte možnost kdykoliv své plány upravit, trasa vede v dosahu PID.

Začátek trasy:

Vlakové nádraží Beroun nebo parkoviště P+R (poplatek 20 Kč/24 h) u dálnice nedaleko nádraží.

Náročnost:

Rovinatá trasa (největší náročností je počet kilometrů) v turisticky oblíbených oblastech, převážně po výborně značených kvalitních cyklostezkách. Během trasy jsou možnosti občerstvení i odpočinku.

Popis trasy:

Od budovy nádraží se dáte rovně směrem do centra a hned po cca 150 m, před podjezdem dálnice, odbočíte vpravo do ulice Švýcarská. Tady se napojíte na cyklotrasu EV4, která vás bude provázet podél Berounky až do Prahy. Za železničním mostem přes Berounku vás tato cyklotrasa nasměruje na cyklostezku podél řeky a vy se budete moct během pohodové jízdy berounským údolím kochat jeho romantickými zákoutími a výhledy.

Projedete Srbskem a Karlštejnem do Hlásné Třebaně, kde po mostu pro pěší přejedete do Zadní Třebaně a po pravém břehu Berounky se vydáte do Řevnic. Cyklotrasa se zde vrací na levý břeh a pokračuje přes Dobřichovice a osadu Údolí Staré řeky do Černošic. Podél železniční tratě projedete přes Dolní Mokropsy a u zastávky Černošice se opět vrátíte k Berounce. Od Černošického jezu vede cyklostezka stále kolem řeky k Radotínu a dál k Radotínskému mostu, kde odbočíte z EV4 (máte za sebou už třetinu naší cesty).

Díky cyklotrase A102 zdoláte obě části Radotínského mostu (vede přes Berounku i Vltavu) a na pravém vltavském břehu se napojíte na cyklotrasu A2. Po pohodlné cyklostezce pokračujete přes Braník a Podolí k Vyšehradu. Za Vyšehradským tunelem u Rašínova nábřeží využívá cyklotrasa pražskou náplavku. Od Mánesu a Žofínského ostrova následuje asi kilometrový náročnější úsek kolem Národního divadla a Karlova mostu, kdy je jednodušší vést koloběžku po chodníku (aspoň si tak lépe vychutnáte atmosféru a historické dominanty Prahy).

Od Rudolfína na Alšově nábřeží vás čeká opět náplavka s přístavištěm lodí, která končí u Štvanického ostrova, trasa A2 dále pokračuje cyklostezkou přes Karlín a Libeňský ostrov. Na rozcestí cyklostezek U Českých loděnic se potom dáte vpravo po cyklostezce A26, která vás provede přes Vysočany až k Poděbradské ulici v Hloubětíně. Tady cyklostezku opustíte a dál pokračujete stále směrem z centra mírným stoupáním podél Poděbradské. Za křižovatkou s Broumovskou ulicí, u stanice metra Rajská zahrada (už opět na cyklotrase A2), vás čeká zajímavý kilometrový úsek trasy vedoucí přímo nad tubusem metra ke stanici Černý Most. Tady vás A2 bez problému provede po cyklostezce velkým dopravním uzlem u Pražského okruhu a následně i postranními ulicemi Horních Počernic na okraj Prahy.

Máte nyní před sebou poslední třetinu naší trasy, kterou vás provede cyklotrasa 17 GW Jizera. Po příjemné asfaltové cyklostezce dojedete až na břeh Labe v Lázních Toušeň. Po lávce pro pěší zde přejedete na druhý břeh do Káraného a dále přes Nový Vestec lesem do Otradovic. Po silnici pak dojedete do Skorkova, kde u autobusové zastávky odbočíte vpravo a pokračujete za vesnicí po polní cestě (stále trasa 17 GW Jizera) do Tuřic. Tady se dáte přes hlavní silnici směrem na Sobětuchy a dál po polní cestě do Kochánek a Benátek nad Jizerou (tento úsek provází také zelená turistická značka). V Benátkách odbočíte u koupaliště a zimního stadionu vlevo a čeká vás poslední úsek (necelých 5 km) po kvalitní cyklostezce 8202, částečně s mírným stoupáním, k vlakové zastávce Zdětín u Chotětova.

Tipy:

Přírodní scenérie v údolí Berounky

Pražské Povltaví s historickými objekty

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost