Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Strmilov kolem rybníků
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
2
Ne
Velmi různorodá trasa, houpavá a nabízející jízdu po různých površích.

Začátek trasy:

Ve Strmilově na náměstí, kde se dá bez problémů i zadarmo parkovat.

Náročnost:

Poměrně náročná trasa. Ani ne tak kvůli stoupání, ale kombinace délky a nezpevněných cest, které přece jen tak nejedou jako hladký asfalt, vyžadují určitou dávku kondice. Celá trasa je nicméně bez problémů dobře sjízdná pro každého.

Popis trasy:

Z náměstí ve Strmilově nejprve projedete krátce Studentskou ulicí, odbočíte doleva z kopce ke Kamenitému potoku. Sledujete cyklotrasu č. 1240. Po přejezdu potoka budete táhle po silnici stoupat asi tři km až ke kapličce, od které zase sjedete do České Olešné.

V Olešné na křižovatce odbočíte doleva a vzápětí doprava do kopečka po zelené turistické značce. Po výjezdu z vesnice odbočíte doleva, stále po zelené značce. Pojedete hezkým stromořadím s výhledy, po chvíli táhle z kopce po dobré hlinito-písečné cestě. Po pravé ruce minete rybník a za ním na křižovatce odbočíte doleva. Sjedete k rybníku Holub a po lesní cestě dojedete až téměř k silnici, pojedete ale podél vody po zelené turistické značce. Na konci rybníka odbočíte doprava, přejedete silnici a budete pokračovat lesní cestou houpavě stále po zelené až k dalšímu, Podvesnímu, rybníku. Přejedete kolem hráze a dáte se doprava, stále po zelené. Cesta je zde hlinito-písečná.

Projedete Mutyněvsí, na konci po zelené odbočíte doleva po asfaltové silnici směrem na Vlčice. Držíte se vlevo po silnici a po krátkém stoupání Vás čeká sjezd do Vlčic. Těmi projedete, narazíte na žlutou turistickou značku a dojedete až k rybníku Hejtman.

Žlutá značka Vás povede po hrázi mezi rybníky po atraktivní cestě do Budkova. Zde silnici začíná stoupat (dostali byste se po ní také do Strmilova), vy ale odbočíte doleva a pojedete kolem rybníka. Tato část trasy je moc zajímavá, pojedete po úzké pěšině hustým březovým hájem podél vody. Žlutá značka Vás pak dovede kolem kostela Sv.Ondřeje na hlavní silnici, po které dojedete zpět do centra Strmilova.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost