Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
z Bruntálu kolem Slezské Harty do Moravského Berouna
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
2
Ano
Trasa z kategorie „kondičních“, tedy takových, která Vám dají možnost užít si jízdu v tempu po výborném asfaltu, po rovině, do kopce i táhlé rychlé sjezdy. Velmi vhodná trasa pro majitele silničních verzí koloběžek. Výhodou je, že silnice je poměrně málo frekventovaná, automobilový provoz je veden po hlavnější silnici. Trasa nicméně obsahuje dva krásné rychlé a táhlé sjezdy.

Začátek trasy:

žst. Bruntál (odjezd z žst. Moravský Beroun)

Náročnost:

Náročnější červená, s ohledem na více stoupání, a především jedno dlouhé (přes 7 km) d Slezské Harty. Povrch silnice je ale velmi dobrý a stoupání je pozvolné, takže trénovaní jedinci nemusí nikde tlačit a mohou jet v tempu.

Popis trasy:

Od železniční stanice v Bruntále vyrazíte proti směru příjezdu vlaku, podél Černého potoka dorazíte až na hlavní silnici u Kobylího rybníka (orientaci usnadní evangelický kostel). Podél hlavní silnice navážete na zelenou turistickou značku (cyklotrasa č.6029), na druhé křižovatce odbočíte doprava a jízdou do kopce opustíte Bruntál.

Za vrcholem stoupání ve Slezském Kočově Vás čeká příjemný táhlý sjezd po hladké asfaltové a minimálně frekventované silnici do Valšova, který projedete. Kousek za železniční zastávkou odbočíte ze silnice doleva, stále z mírného kopce až k začátku nádrže Nová Harta, kterou máte pod sebou po levé straně. U odbočky Nová Pláň si k nádrži můžete zajet. Od Nové Harty Vás čeká nejnáročnější část trasy v podobě táhlého dlouhého stoupání.Vede po dobrém asfaltu a je mírné, takže Vám umožní prověřit Vaše fyzické schopnosti.

V levé zatáčce, asi po 4 km jízdy, odbočíte z hlavní silnice (resp. pokračujete rovně) a druhou polovinu stoupání absolvujete po asfaltové cestě bez provozu, řídkým lesem s výhledy do okolí. Kvalita povrchu je zde o něco horší,ale bez problémů Vám umožní celou délku jet. Vrchol stoupání je na rozcestí, kde se dáte doleva a pokračujete střídavě po rovině nebo z mírného kopce, až na výraznější křižovatku cest (cca 2,5 km). Zde odbočíte doprava a v pohodě, v rytmu v mírném klesání dojedete až do Moravského Berouna. Na náměstí dojedete ve stoupání do krátkého kopce. Po občerstvení v jedné ze dvou restaurací projedete kolem kostela na kraj a po pěkné cyklostezce sjedete k trati, před přejezdem odbočíte doleva a po 300 metrech dojedete k železniční zastávce.

Tipy:

U rozcestí Nová Pláň si můžete udělat před stoupání krátkou odbočku a vykoupat se, případně nabrat síly v restauraci.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost