Z Chotovin k Jistebnické vrchovině a zpět
Jan Svoboda
Trasa krásnou přírodou v severní části Jížních Čech, která vede přes zřícenu hradu Borotín a okolo přírodního parku Jistebnická vrchovina. Kombinace asfaltových a polních cest, část trasy vede po turistických pěšinách. Ideální pro koloběžkáře, kteří mají rádi jízdu v lehkém terénu.

Železniční stanice Chotoviny

Středně těžká trasa vedoucí z poloviny po silnicích druhé a třetí třídy, z poloviny po polních a lesních cestách a pěšinách (přibližně půl kilometru vede pěšinou s velkými kořeny, tato část je sjízdná spíše pro terénní koloběžky).

Od železniční stanice v Chotovinách se nejprve vydáte po cyklostezce č. 1176 (cyklostezka kopíruje červenou turistickou stezku) směrem na Mladou Vožici, kde v kopci narazíte na Muzeum veteránů. Kousek nad ním můžete navštívit příjemnou restauraci Hotelu Gold, od kterého se vydáte zpět. Projedete okolo nádraží, přejedete nadjezd dálnice D3 a silnici č.3. Po 200 m odbočíte z cyklostezky dále po červené turistické stezce, po které se kolem Košínského potoka dostanete až ke zřícenině hradu Borotín. Dále se vrátíte asi 500 m po červené turistické stezce na křižovatku, ze které se vydáte po modré turistické stezce směrem na městys Borotín. Na poslední odbočce vlevo před hlavní silnicí se vydáte polní cestou směrem na Nový Kostelec, před kterým se napojíte na silnici třetí třídy.

Projedete Novým Kostelcem až na křižovatku, ze které dále pokračujete po cyklostezce č. 0074 směrem na Řevnov. Po 500 m mírného sjezdu odbočíte na cyklostezku č. 11, po které přes vesnici Radkov dojedete do obce Radimovice u Tábora. Na konci Radimovic sjedete z cyklostezky č. 11 směrem na Košín. Po 1 Km přijedete k občerstvení u hlavní silnice č. 603, po které dojedete do obce Košín. Přibližně po 100 m za odbočkou na Stoklasnou Lhotu odbočíte vpravo po asfaltové silnici do zástavby rodinných domů, po dalších 100 m projedete okolo závory a pokračuje přes nadjezd dálnice D3, za kterým se asfaltová cesta mění na polní cestu, která vede až na křižovatku s červenou turistickou stezkou. Na křižovatce zahnete vlevo a pokračujete podél vlakové trati až na kraj Chotovin. U viaduktu pokračujte rovně, po 300 m dojedete zpět k železniční stanici Chotoviny.

Hotel Gold ChotovinyRestaurace hotelu Gold nabízí výbornou kuchyni, na čepu je pivo z místního pivovaru Chotoviny.https://www.hotelchotoviny.cz/

Muzeum Janecký ChotovinySoukromé muzeum auto a motocyklových veteránů.http://janecky.cz/veterani/

Zřícenina hradu Borotín a Barokní dvůr BorotínVolně přístupná zřícenina hradu Borotín, ke které přiléhá Barokní dvůr (v turistické sezóně je otevřeno občerstvení).https://www.visittabor.eu/vylet/zricenina-borotinhttps://www.facebook.com/BD.Borotin/