Za koněm Převalského vyhlídkovou trasou ze Střezimíře
Jan Svoboda
black
Kratší trasa kopíruje turistickou Vyhlídkovou trasu Střezimíř, která propojuje několik krásných vyhlídek na přilehlá údolí, provede vás také okolo chovné stanice koně Převalského pražské ZOO.

Železniční stanice Střezimíř, přilehlé parkoviště.

Tato trasa je připravena pro terénní koloběžku, vede částečně po lesních pěšinách a loukách. Profil trasy je nahoru dolu, v kombinaci s těžkým terénem jsou některá stoupání velmi náročná. Na druhou stranu vést koloběžku můžete vždycky a za ty výhledy to určitě stojí.

Z parkoviště u železniční stanice Střezimíř se vydejte k hlavní silnici, po které vede cyklotrasa č. 11, na ní najedete odbočením vpravo. Na křižovatce u budovy bývalého železničního nádraží odbočte vpravo, stále po cyklotrase č. 11. Tu opustíte přibližně po dalších 200 m, kdy budete následovat značení Vyhlídkové trasy Střezimíř odbočením vpravo. Před místním hřbitovem se asfaltový povrch změní na polní cestu, po které objedete hřbitov, za kterým vás odbočka vlevo přivede na náves obce Střezimíř.

Na návsi odbočíte doprava na asfaltovou silnici, za několik desítek metrů sjedete vlevo, kde začíná stoupání k vyhlídce Chocholoušek. Za vyhlídkou pokračujete po Vyhlídkové trase Střezimíř až k rozcestí u samoty Větrov, na kterém odbočte vlevo. Dojedete tak k vyhlídce Altán, za kterou je krátký sjezd na rozcestí v brodu. Na něm odbočte vlevo, po chvilce projedete chovnou stanicí koně Převalského.

Sledujte dál značení Vyhlídkové trasy Střezimíř, které vás provede nejdelším stoupáním trasy, na jehož konci čeká vyhlídka u Čmerdovky. Za touto vyhlídkou projedete lesem okolo vysílače k vyhlídkovému místu Lipka u hlavní silnice.

Odbočte vpravo na asfaltovou silnici, hned na první odbočce sjeďte vlevo na polní cestu, která vás dovede k Šumavské vyhlídce. Za ní pokračujte podle značení přes malé obce Černotice a Bonkovice k dalšímu vyhlídkovému místu, které leží kousek před hlavní silnici od Borotína.

Na silnici najeďte odbočením vpravo, po přibližně 300 m klesání sjeďte doleva na polní cestu, po které vystoupáte zpět do Střezimíře. Značená trasa vás pak dovede k obci Stupčice, za kterou odbočte vlevo (vede tudy i žlutá turistická stezka). Dojedete tak k vyhlídce u lázní. Před lesem odbočte doleva a jeďte podél lesa, na jeho konci odbočte opět vlevo na cestu, která vás dovede zpět na parkoviště u železniční stanice Střezimíř.

Vyhlídková trasa Střezimíř, https://www.toulava.cz/vyhlidky-strezimir

Pozor na závěr trasy (sjezd od lesa k parkovišti). Při trasování ještě nebyly dokončeny terénní úpravy po těžké technice (výstavba železničního korodoru). Proto se může na posledním kilometru poloha reálné cesty po terénních úpravách lišit od trasované.