Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Z Hradce podél Radbuzy do Holýšova
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
2
Ano
Rozmanitá trasa nad údolím Radbuzy, střídavě po asfaltu a štěrkopísku.

Začátek trasy:

Od nádraží v Hradci, možnost parkování auta i zahájení jízdy po výstupu z vlaku.

Náročnost:

Trasa vede převážně po rovině, pouze přibližně v polovině vzdálenosti Vás čeká prudší stupání v délce cca 1 km, v obou směrech. Také povrch cesty mezi Hradeckou skálou a Novým Dvorem (navazuje na stoupání) je štěrkopískový a hrbolatý. Zbývající části trasy vedou po kvalitní asfaltové silničce.

Popis trasy:

Od nádraží projedete klikatě hezkými upravenými uličkami kolem klášteru Chotěšov z kopce. Pod klášterem se držíte modré turistické značky, kterou se budeme držet většinu trasy. Přestože trasy cyklostezek často odebíhají na asfaltové cesty, tato modrá turistická cesta je pro koloběžky jako stvořená. Modrá značka Vám povede po tvrdé hlinité cestě těsně podél Radbuzy. U chotěšovského jezu se povrch změní na hladký asfalt. Za jezem Vás čeká snad jediné znatelné stoupání v délce necelý 200 metrů. Pak už se svezete z kopce dolů a následně pokračujete po loukách stále po modré až k železničnímu viaduktu. Tady modrou značku opustíme, sjedeme z kopce cca 150 m a zahneme doprava přes louku, Radbuzu máme po levé ruce. Takto dojedeme až k mostu, kde po asfaltce vyjedeme nahoru, prohlédneme si vesničku Hradec a po stejné trase se vrátím zpět do Chotěšova.

Tipy:

Možnost navázat na trasu z Chotěšova do Hradce. Zvažte variantu vyjet z Chotěšova vlakem a potom se vracet zpět podél toku Radbuzy.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost