Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Z Jesenice podél řek do Podnartu
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
1
Ano
Díky využití vlaku má trasa negativní převýšení, což je příjemné. Celá trasa má z Jesenice až do Podnartu cca 27 km, je jí ale možné cca o třetinu zkrátit. Především pokud byste ji chtěli absolvovat s dětmi, doporučuji vystoupit už na stanici Žirovnica. Z Jesenice do Žirovnice totiž trasa vede převážně po silnici se středním provozem. Na druhou stranu při startu z Jesenice se Vám nabízí prohlídka města a dlouhý sjezd, po kterém následuje v mírném stoupání i pěkný výhled na řeku Savu a jezero na ní. Celou cestu můžete sledovat nalevo hřebeny pohoří Karavanky, nalevo pak Julské Alpy.

Začátek trasy:

Auto zaparkujte hned u železniční stanice Podnart. Při výběru spojení dávejte pozor, vlaky přepravující kola (a koloběžky) jsou označeny. Jízdné Podnart – Jesenice činí 2,6 EURO (vč. koloběžky) a platí se ve vlaku.

Náročnost:

Trasa vede z velké části po asfaltových silnicích a převážně z kopce nebo po rovině. První část trasy z Jesenice vede podél středně frekventované silnice, za Žirovnicí už jen po místních silničkách a cestách.

Popis trasy:

V Jesenici se od nádraží dáte hned doprava, podél kolejí, nejdříve po rovině, poté ale absolvujete velmi dlouhý sjezd střídavě po cyklostezce a po širokém chodníku, který je minimálně využíván.Po cca 2km sjezdu v obci Koroška Bela pojedete stále po silnici nebo vedle ní do mírného kopce, na vrcholu je výhled na řeku Savu.Poté zase po silnici dolů, odbočíte do vesničky Moste, opustíte hlavní silnici a po menší okresce jedete až do vesnice Zabreznica, kde opustíte silnici a po značené cyklostezce pojedete po náhorní planině.

Od vesničky Otok pak jedete převážně z kopce, přes Mošnje až dolů k řece, krásnou přírodou s několika letními stanovými tábory. Od řeky musíte absolvovat kratší prudší stoupání (povedete koloběžku) do vesničky Mišače. Zde odbočíte doleva a pak už po krásné cyklostezce jedete z kopce, nejdříve prudčeji, poté pozvolna, podél řeky Sava až do Podnartu.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost