Z Kladské kolem Lysiny
Bóža Bílek
Ne
Sportovně laděná trasa lesem. Vhodná jako kratší vyjížďka s cílem užít si pohybu na koloběžce. Vede celá lesy, takže v sezóně je možné kombinovat se sběrem hub.

Parkoviště u loveckého zámečku Kladská.

Na trase Vás čekají dvě výraznější stoupání. První začíná hned na začátku trasy, vede ale po dobré silnici a není příliš dlouhé. Druhé, náročnější, v délce cca 2,5 km, Vás čeká ve druhé čtvrtině trasy. Tato část je poměrně náročná, nicméně přes více než polovinu trasy Vás pak následně čeká opravdu dlouhý sjezd, který si vzhledem k mírnému klesání opravdu užijete a dá Vám zapomenout na předchozí námahu.

Z parkoviště se vydáte kolem zámku po pravé ruce po silnici a po cca 200 m odbočíte doleva do lesa a po pravé zatáčce začne stoupání v délce cca 1 km až k odbočce doprava (U jedlí). Pojedete po rovině a mírně z kopce, nejprve po žluté značce, na rozcestí doleva po modré. Ke konci klesání odbočíte doprava (modrá vede rovně) na cyklotrasu č.2254 a pokračujete po výborné lesní, hlinito-písečné cestě. V mírném, krátkém stoupání narazíte na modrou značku, na křižovatce se dáte doleva, stále po 2254 a sjedete na rozcestí u Uhlířského rybníku (voda je opravdu černá). Zabočíte doprava po silnici do mírného kopce a hned po cca 100 metrech doleva vzhůru po zpevněné hlinito-štěrkové cestě. Toto stoupání je docela náročné (2,5 km) a ani povrch cesty není ideální, takže převážně povedete. Stoupání končí u krásné vyhlídky do kraje (altánek, lavičky). Odtud Vás ale čeká cca 7 km dlouhý pozvolný sjezd, který stojí za to. Sjedete k rozcestí Vysoké sedlo, kde zahnete prudce doprava a pokračujete po žluté turistické značce cca 5km na rozcestí u Hvězdy, kde zabočíte doprava dolů a po asfaltu kolem Černého rybníka a Kyselého jezera dojedete zpět na parkoviště do Kladské.