Z Kressbornu okruh k jezerům
Bóža Bílek
Náročnější trasa (převýšení) do vnitrozemí s rozhledy. Pokud ji ale pojmete jako celodenní a nebudete spěchat, ani vám to nepřijde. Koupání a občerstvení je po cestě dostatek. Obecně je to přírodní trasa, mnoho zvěře, především ptactva (časté značky i k vidění). Dle ročního období množství plodin (třešně – vlastní sběr, maliny, ostružiny, jablka, rybíz..).

Trasa začíná od železniční stanice v Kressbornu (možnost dojet vlakem nebo zdarma parkovat auto).

Náročnější trasa nejen díky stoupání, ale také pro vysoký podíl polních cest a cest s hlinito-písečným povrchem. Všechny cesty jsou ale dobře sjízdné, nicméně koloběžka samozřejmě tak rychle nejede a je vyžadována technika jízdy. Stoupání je ale dostatečně kompenzováno krásnými pozvolnými sjezdy.

Vyrazíte přes město mírně do kopečka, po dobrém asfaltu, směrem na vesničku Berg. Okolo chmelnice a ovocných sadů. Před Bergem je prudší stoupání, cca 200 m koloběžku povedete. Dále budete pokračovat po silnici přes Nietzenweller, směrem na jezero Schleinsee.

Zde je možné se vykoupat a osvěžit se v restauraci. Od jezera projedete stejnojmennou vesničkou a na jejím konci odbočíte doprava podél lesa do kopce. Jde o náročné stupání, cca 250 metrů, bude třeba koloběžku vést. Odměnou je krásný výhled na okolí včetně jezera Bodensee. Od tohoto bodu už vás čeká převážně klesání nebo příjemná rovina.

Z výhledu nad jezerem sjedete lesní cestou (horolezci by použili výraz „mírně exponovaná“, nicméně lze plynule jet, jen je třeba se vyhýbat kořenům) na asfaltovou silnici, která vás povede podél dalšího jezera Degersee, kde se můžete vykoupat na místní udržované plovárně (vstupné) a opět osvěžit v restauraci.

Poté pojedete po silničce na Oberlangau, před odbočkou zahnete doleva na Unterlangau a Laimnau (zde již podél silnice po cyklostezce). Po cca 750 metrech odbočíte ze silnice doprava podél chmelnic na cyklostezku, která Vás povede mírným klesáním podél řeky Argen až k jezeru Bodensee. Od odbočky cca po 1,5 km dojedete k mostu Geisenbrucke, kde se buď budete držet asfaltové cyklostezky nebo pojedete přímo podél řeky.

Obě cesty jsou hezké, asfaltová je rychlejší, ale v blízkosti silnice, ta podél řeky je hlinitopísečná s občasným štěrkem, ale zase budete mít po levé straně porost nebo chmelnice a napravo řeku, kde se můžete občas i vykoupat. Po přejezdu železnice se dáte doleva a po cyklostezce se dostanete po kvalitní asfaltové cestě zpět do Kressbronnu.