Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Lupěného do Hoštejna po opuštěném tělese dráhy
Ilona Pavlatová
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Krátká, lehká trasa vede pěknou přírodou po naučné stezce Na opuštěném tělese dráhy, kde se nachází i železniční skanzen. 2,5km trasy je vhodných také pro inline - tento úsek trasy je separátní. Do Hoštejna potom vedou nefrekventované silnice. V Lupěném a Hoštejně jsou železniční stanice i možnosti k parkování, trasu tedy lze začít z libovolné strany.

Začátek trasy:

Žst. Lupěné, parkování v obci Lupěné

Náročnost:

Cesta vede převážně po hladkém asfaltu a po rovince. Asi polovina cesty je po separátní cyklostezce NS Na opuštěném tělese železniční dráhy. Pokud se rozhodnete navštívit hrad Hoštejn, počítejte s náročnějším výšlapem do kopce, kde se nevyhnete ani několika schodům. Výhled od hradu za to rozhodně stojí.

Popis trasy:

Od nádraží v Lupěném přijíždíme po necelých 100m k silnici, kde odbočujeme vlevo a po dalších cca 150m odbočujeme vpravo na NS Na opuštěném tělese dráhy, cyklo 6232. Tato stezka měří 2,5km a je vhodná také pro inline. U rozcestníku Hněvkovský rybník - podjezd opouštíme naučnou stezku a pokračujeme cca 3km po cyklo 6232 až do Hoštejna. Zde se cyklostezka stáčí vpravo a po 100m opět vlevo. Za 300m odbočujeme vpravo k rozcestníku Hoštejn – rest. bus. Odtud můžete pokračovat k pozůstatkům hradu Hoštejn cca 350m po červené značce. Zpět do Lupěného jedeme stejnou trasou.

Tipy:

Pozůstatky hradu Hoštejn a památník dostavby železnice Praha-Olomouc. (Vpravo cca 350m po červené značce od rozcestníku Hoštejn – rest. bus).

Malá vodní elektrárna Hoštejn – (vlevo 650m po červené od rozcestníku Hoštejn – rest. bus).

Železniční skanzen na opuštěném tělese dráhy.

Občerstvení – Hospoda u koupaliště – Hoštejn (po cestě k vodní elektrárně).

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost