Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Poděbrad podél Labe k soutoku s Cidlinou
Bóža Bílek
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Trasa vede téměř výhradně po pěkných asfaltových cestách, v podstatě bez převýšení. V případě potřeby je možné vynechat i krátký úsek podél Cidliny, který vede po pěkné hlinité cestičce, a pokračovat po cyklostezce.

Začátek trasy:

parkoviště u žst. Poděbrady, poplatek je 10,- Kč za den

Náročnost:

Trasa vede téměř výhradně po pěkných asfaltových cestách, v podstatě bez převýšení. V případě potřeby je možné vynechat i krátký úsek podél Cidliny, který vede po pěkné hlinité cestičce, a pokračovat po cyklostezce.

Popis trasy:

Od nádraží vyjedete přes silnici podél dlouhého parku, nalevo nebo napravo. Pokud byste chtěli jít přes park, pak musíte koloběžku vést. Ale i to je dobrá varianta. Na konci parku držíte směr k řece, zakrátko cik-cak dorazíte k Labi a najedete na cyklotrasu č.2 „Labská“. Následná orientace je jednoduchá, protože pojedete stále podél řeky, až dojedete k soutoku Labe s Cidlinou.

Pojedete krátce podél Cidliny, asi 400 metrů, potom odbočíte doleva. Asi po 200 m je rozcestí „Na Huslíku“, kde odbočíte doprava po červení značce na pěknou polní pěšinu. Úzkou, ale pevnou s pěkným výhledem na řeku. Cesta Vás dovede až k mostu, před kterým odbočíte doleva po silničce a podél domků dojedete na rozcestí. Můžete si udělat krátkou odbočku ke značenému Slavníkovskému hradišti (200 m), jinak se dáte doleva po cyklotrase č.2 „Labská“. Ta Vás přivede zpět k Cidlině a následně k soutoku s Labem.

Mezi dvěma restauracemi odbočíte po silničce šikmo doprava a po chvíli vjedete do lesa. Takto si uděláte odbočku po NS Skupice-Huslík. Z odbočky se nicméně opět vrátíte k Labi. Asi po půl km (před restaurací Labská Marína) opět uhnete od Labe doprava, podél kempu. Na nejbližším rozcestí s odpočívkou se dáte doleva, cesta Vás bez problémů dovede k hlavní silnici, kterou překonáte a šikmo doleva přes parky dojedete zpět do centra Poděbrad.

Tipy:

Možnost koupáni v Labi

Kromě centrálního parku návštěva ostatních míst ve městě

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost