Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Ze Křince na rozhlednu Romanka a přes Krchleby zpět
Ilona Pavlatová
blue
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Hlavní atrakcí celé trasy je rozhledna Romanka, ze které krásný výhled do okolí. Ve Křinci můžete navštívit zámek a občerstvit se v místní Andělské kavárně. Zámecký park v anglickém stylu je příjemným místem k relaxaci. Vyhledejte také malý židovský hřbitov u silnice pod přírodním parkem Chotuč.

Začátek trasy:

Parkoviště Křinec, případně vlakem na žst. Křinec, Oskořínek nebo Jíkev

Náročnost:

Nenáročná, mírně zvlněná trasa vede převážně po nefrekventovaných silnicích. Část trasy vede také terénem po polní cestě. Za suchého počasí je vše bez obtíží sjízdné.

Popis trasy:

Od parkoviště se vydáváme vpravo, okolo kostela sv. Jiljí do zámeckého parku. Park opouštíme středem a přejíždíme rovně do ul. Ke Školce, na kterou odbočujeme vlevo a po 270m zahýbáme vpravo na ul. Chotucká. Za 690m jedeme vlevo směrem na Hrubý Jeseník, kam přijíždíme za 2,5km a dál se držíme vlevo směrem k rozhledně Romanka, kam se dostáváme za 1,5km. Od rozhledny se vracíme cca 300m a na rozcestí pokračujeme vpravo 1km k obecnímu úřadu v Oskořínku.

Zatáčíme vpravo na ul. Ke Hřišti a jedeme 350m na ul. Ronovká a následně Všechlapská směrem na Krchleby. Za 2,6km přijíždíme ke křižovatce, kde měníme směr vpravo a po 300m vlevo na polní cestu, která nás za 2km přivádí zpět na asfalt do Krchleb. Za 460m se napojujeme na ul. Boleslavská a za 150m odbočujeme vpravo do ul. Loučeňská.

Jedeme cca 2km k odbočce na Jíkev, zatáčíme vpravo a za 2,8km, u kříže, znovu vpravo. Za 200m se držíme vlevo, sjíždíme na polní cestu a tou přijíždíme za 2,4km zpět na silnici. Pokračujeme vlevo do obce Mečíř a za 780m se držíme ukazatele vpravo na Křinec. Po 1,3km míjíme židovský hřbitov a PP Chotuč. Zpět k parkovišti ve Křinci zbývá 1,6km.

Tipy:

Zámek Křinec, www.zamekkrinec.cz, Andělská kavárna na zámku

Rozhledna Romanka, Hrubý Jeseník

Větrný mlýn Krchleby, (Krchleby, ul. Boleslavská, vstup po dohodě)

Přírodní park Chotuč, židovský hřbitov (přes silnici u PP Chotuč)

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost