Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Heřmaň - Protivín
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
2
Ano
Ideální trasa pro rodinný výlet s menšími dětmi i pro ladění techniky koloběhu. De facto po ideální rovině a hladkém asfaltu. Velká část trasy je v parametrech „inline dráha“, takže potkáte jezdce na kolečkových bruslích.

Začátek trasy:

Železniční stanice Heřmaň (příjezd z Protivína).

Náročnost:

Lehká trasa bez převýšení po krásné asfaltce, velká část po inline dráze.

Popis trasy:

V cílovém nádraží Strakonice začíná trasa na opačné straně, než je autobusové nádraží a velká parkoviště. Jedete do mírného kopce kolem řady garážových stání, sledujete cyklotrasu č.1045 a modrou turistickou značku. V obci Hajská sjedete z kopce, podjedete viaduktem železnici.

Následně Vás čeká krásná asfaltová cesta přírodou v délce 3,5 km, po které jezdí i bruslaři na in-linech. Na koloběžce značka ideál. Na konci cyklostezky před železničním přejezdem zahnete doleva, stále po 1045, v Přeborovicích je lepší držet se modré značky a dále opět pokračovat po č.1045.

Asi jeden km za Čejeticemi odbočíte po polní cestě doleva (můžete pokračovat i rovně po silnici, ale v našem případě je cesta cílem a přišli byste o hezkou část trasy podél Otavy) a jedete podél Otavy až sk návratu na hlavní silnici. Přejedete železnici u zastávky Sudoměř u Písku a po půl km dorazíte k odbočce k památníku bitvy u Sudoměře.

Odbočíte doprava, určitě není dobré návštěvu památníku vynechat, protože i) k památníku vede moc hezká asfaltová cesta ii) památník ve formě sochy Jaana Žižky stojí za vidění. Potom se buď můžete vrátit po perfektní asfaltce na silnici, nebo lépe pokračovat dále po zelené značce a objet rybník Markovec.

Z velké části vede cesta po udusané pěšině loukou. Po návratu na silnici se dáte doprava a pak hned doleva po zpevněné cestě kolem rybníků Velký Markovec a Řežabinec. Za Řežabincem jedete chvíli po zelené značce do mírného kopce, potom Vás ale čeká krásná sjezd polňačkou až do Putimi.

V Putimi přejedete Kamenný most, minete sochu Dobrého vojáka Švejka a po zelené turistické značce dojedete k Podkostelnímu rybníku. Ten hned po cca 150 metrech opustíte, dáte se dvakrát doprava tak, abyste se dostali zpět na cyklotrasu č. 1257, po které přes pole dojedete k řece Blanice.

Podél Blanice a pak po č.1257 dojedete k železniční zastávce Heřmaň. Cesta z Heřmaně do Protivína je pro koloběžkáře prostě „značka ideál“ (věnovali jsme jí samostatnou zelenou trasu, viz dále), vede stále po perfektním asfaltu bez provozu aut, podél trati a lesa do Maletic a potom do Myšence.

Část trasy Maletice-Myšenec je de facto další inline dráha na trase! U mostu zahnete doprava přes Blanici a potom za přejezdem doleva k nádraží.

Tipy:

Z Protivína nebo z Heřmaně zvažte cestu tam a zpět. Délka tak naroste na cca 17km.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost