Od mosteckého Mekáče přes Velebudickou výsypku do Havraně a zpět
Zdeněk Pergl
Ne
Trasa je vhodná na odpolední protažení. Většinou vede po zpevněných cestách v podobě panelek nebo asfaltu v různé kvalitě dané typem cest po kterých trasa vede. Jen kousek vede po šotolince mezi poli pod Hipodromem. Na cyklotrase po bývalé trati v katastru obce Líšnice byl letos položen hlaďoučký asfalt.

Trasa začíná u mosteckého rychlého občerstvení McDonald̈́‘s, kde je možno zaparkovat. Buď přímo nebo na vedlejší parkovišti u supermarketu Lidl.

Trasa se projet i na silniční koloběžce, ale neužijete si to na ní. Lepší je gravelová nebo turistická koloběžka. Kroska už je zbytečně moc. Svojí délkou a profilem je vhodná i pro rodiny s odrostlejšími dětmi.

Z parkoviště u McDonaldu se vydejte dolů do Velebudic. Můžete jet přímo po silnici, ale raději jeďte po souběžném chodníku. Dole pro překonání docela rušné výpadovky (obzvlášť ve špičce) raději použijte podchod.

Z podchodu pokračujte po chodníku kolem benzínové pumpy, kterou mějte vlevo, až na místní komunikaci. Na ní jeďte doleva. Můžete jet opět po ní nebo po souběžném chodníku. Nevyjeďte zpět ke kruhové křižovatce, ale jeďte doprava po sinici.

Asi po 500m na křižovatce odbočte doprava dolů a pokračujte po silnici, která se postupně zvedá. Po levé straně mějte sad. Po jeho skončení se silnice stáčí doprava a vede zase dolů z mírného kopce. Asi po 400m je pravoúhlá zatáčka vlevo a silnice pokračuje do kopce. 300 kopec vyjeďte ke golfovému hřišti, které projeďte napříč po asfaltové cestě. Ta je na svém začátku i konci ohraničena závorou, které se dají ze strany objet.

Po projetí druhé závory pokračujte dál po asfaltce, která vede mírně z kopce. Po levé straně mějte jezírko. Asfaltka se stáčí doleva a doprava a pak se změní v šotolinovou cestu. Po pravé straně máte plot areálu místního Hipodromu. Pokračujte po šotolinové cestě asi 600m přes napříč přes louku.

Šotolinová cesta na konci louky přejde v asfaltovou. Pokračujte po ní, asfaltka docela prudce klesá v levotočivé zatáčce, která přechází v mírněji klesající pravotočivou, a končí na panelkách.

Jedna vede rovně, ale vy odbočte na druhou doleva. Panelka je dlouhá asi 1200m a je převážně z kopce, jen v půlce je takový hrb. Zakončená je na starší asfaltovou cestu.

Jeďte po ní doprava a pokračujte po ní mezi poli, lesíkem a mezi dalšími poli.

Pak asfaltka klesá a ústí na silnici mezi obcemi Polerady a Volevčicemi. Tady odbočte doleva a napojte se na cyklotrasu 3106. Silnice/cyklotrasa vede pod viaduktem železniční tratě až do Polerad.

Na kraji Polerad odbočuje cyklotrasa doleva přes potok a pokračuje do kopce až k vyhořelému stromu, kde odbočuje doprava a pokračuje po bývalé železniční trati. Jeďte stále dál po cyklotrase 3106 přes Havraň, Na této cyklotrase je v její střední části položen nový, hladký asfalt.

Cyklotrasa ústí v Havrani na jakousi náves, která je z jedné strany lemována silnicí 27. Vy jeďte dolů doprava po chodníku, který vede podél této silnice asi 300m, po pravé straně míjíte zastávku a zahradnictví, a pak odbočte doprava na místní silnici. Asi po 200m míjíte po levé straně rybník a pak asi po kilometru dojedete do Nemilkova na křižovatku.

Na křižovatce se dejte doprava do mírného kopce a vyjeďte z obce. Na kraji obce je vepřín, který není možné neucítit. Pokračujte asi kilometr po silnici až do Líšnice.

Na začátku obce je křižovatka. Doprava je to do kopce do Koporeče, rovně dál do Polerad. Vy odbočte doleva do obce.

Projeďte obcí, cesta se postupně zvedá, vede pod železniční viadukt a u zemědělského areálu stoupá více a mění se v panelku. Jeďte do kopce po panelce asi kilometr.

Přijede na křižovatku, z které se vlevo zvedá asfaltka, po které jste přijeli, a doprava vede panelka, kterou jste jeli na začátku.

Vy se odtud pojedete doleva do kopce a po stejné trase se vraťte zpět do Mostu k McDonaldu.

V Nemilkově doporučuji, obzvlášť pro rodiny s dětmi, krátkou odbočku na náves. podívat se na Křemílka s Vochomůrkou a vodníka.

Občerstvení na trati je možné buď v restauraci v Líšnici nebo v Havrani. Tedy krom McDonaldu, kde je začátek a konec trasy.

V parném létě se v Havrani na návsi prodává točená zmrzlina.