Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Přes hrad Houska k větrnému mlýnu Vrátno
Jan Svoboda
black
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
3
Ano
Těžká trasa vhodná pro delší plánovaný výlet Vás zavede z Kokořínského dolu na tajemný hrad Houska a k větrnému mlýnu Vrátno. Zpět do Kokořínského dolu sjedete přírodním trailem kolem několika skalních útvarů, které se nachází v kokořínských lesích.

Začátek trasy:

Parkoviště Kokořín - Podhradí. V případě dopravy vlakem je možné upravit start trasy z železniční stanice Mšeno nebo Skramouš.

Náročnost:

Trasa je vhodná pro turistickou nebo terénní koloběžku. Těžká obtížnost je především z důvodu náročných stoupání na hrad Houska a k rozhledně na Vrátenské hoře, která jdou ale v pohodě zvládnout procházkou. Z části vede trasa přírodním trailem po polních a lesních pěšinách nebo cestách, v této části trasy vyniknou Vaše technické dovednosti s koloběžkou.

Popis trasy:

Z parkoviště pod hradem Kokořín najedete na hlavní silnici pod parkovištěm, po které vede cyklotrasa č. 142. Odbočíte vlevo a pokračujete po asfaltové silnici přes obec Vojtěchov až do obce Ráj. Na první křižovatce odbočíte vlevo, napojíte se tak na cyklotrasu č. 211, po které pokračujte k Tubožskému mlýnu.

Za Tubožským mlýnem odbočíte vpravo (opustíte tak cyklotrasu č. 211), po několika desítkách metrů odbočíte vpravo na Zámeckou cestu, po které vede cyklotrasa č. 0003. Po této cyklotrase nejprve vystoupáte k rozcestí u hradu Houska, po jeho návštěvě sjedete po asfaltové silnici do obce Houska, kde se napojíte na cyklotrasu č. 0001.

Za obcí Houska odbočíte stále po cyklotrase č. 0001 vpravo, tuto cyklotrasu opustíte na rozcestí Vojetín odbočením vpravo, napojíte se tak na cyklotrasu č. 0002. Tato cyklotrasa Vás dovede na rozcestí Pod Vrátenskou horou, ze kterého odbočíte vlevo k rozhledně Vrátenská hora. Od rozhledy se vrátíte zpět na rozcestí, pokračujte dále po cyklotrase č. 0002 na rozcestí Libovice, kde se napojíte na asfaltovou silnici odbočením vlevo. Po několika minutách dojedete do obce Nosálov, kde se napojíte na hlavní silnici, po které vede cyklotrasa č. 143, odbočením vpravo.

Po této cyklotrase dojedete do obce Lobeč (doporučuji sjet do dolní části obce, kde se nachází pivovar Lobeč), dále pokračujte po cyklotrase č. 0008 až ke křížení se železniční tratí u stanice Vrátno. Před kolejemi odbočte vlevo, po několika desítkách metrů přejedete koleje a budete pokračovat po asfaltové cestě až ke větrnému mlýnu. Od mlýna se vraťte zpátky na silnici u železniční stanice Vrátno stejnou cestou, u přejezdu odbočte vpravo směr Lobeč. Na první křižovatce zahněte vlevo (opustíte tak cyklotrasu č. 0008), projedete obcí Skramouš, za kterou se napojíte na hlavní silnici na Mšeno odbočením vlevo.

Po této silnici dojedete do města Mšeno, kterým projedete Masarykovou a Mělnickou ulicí. Před sběrným dvorem odbočíte doprava po cyklotrase č. 0009, která Vás nasměruje do Františkovi aleje, za kterou Vás čeká lesní přírodní trail. Celý trail projedete po stále stejné cyklotrase č. 0009, pouze za křížením cyklotrasy s modrou a žlutou turistickou stezkou se držte vpravo (projedete asi 50 m úsek mezi skalami, který je souběžný s cyklotrasou). Na cyklotrasu č. 0009 se napojíte u skalního útvaru Obří hlava a žába. Po napojení na cyklotrasu č. 0009 sjedete zpět do údolí, kde se ve Vojtěchově napojíte na cyklotrasu č. 142 odbočením vlevo. Asfaltová silnice, po které tato cyklotrasa vede, Vás dovede až k parkovišti pod hradem Kokořín.

Tipy:

Kokořínský důl, https://www.kudyznudy.cz/aktivity/kokorinsky-dul

Kokořínské pokličky, https://www.kudyznudy.cz/aktivity/msenske-poklicky

Hrad Houska, https://hradhouska.cz/

Parostrojní pivovar v Lobči, https://lobec.cz/

Větrný mlýn Vrátno, https://www.kudyznudy.cz/aktivity/vetrny-mlyn-vratno

Přírodní traily na Kokořínsku, http://kokostezky.cz/

Skalní útvar Obří hlava a žába, httpsz://www.kudyznudy.cz/aktivity/skalni-utvary-obri-hlava-a-zaba-na-kokorinsku

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost