Studénka - Svinov
Bóža Bílek
Rozmanitá, krásná, přírodní a náročná trasa napříč CHKO Poodří. Užijete si dobrodružnou jízdu po úzké pěšině podél rybníků, travnaté cesty přes lužní louky a v poslední třetině trasy i parádní jízdu po výborné cyklostezce podél řeky Odry. Cesta vlakem Vám sice poskytne mírné převýšení, travnaté cesty přes lužní louky zas budou vyžadovat zvýšený výdej energie. Trasa je určena pro sportovně založené koloběžkáře.

Nejdříve zaparkujete na nádraží Ostrava - Svinov a dojedete vlakem do Studénky. Je zde ovšem jen placené parkoviště, takže můžete nechat auto opodál a k nádraží dojet.

Profil trati je příjemný, de facto bez stoupání s mírným klesáním. Cesty na trati jsou ale rozmanité a náročné. Cesta podél rybníků po úzké pěšině vyžaduje zručnost, jízda po lužních loukách a travnatých cestách je krásná, ale koloběžka tolik nejede a ubere Vám energii. Poslední třetin trasy ale vede po kvalitní cyklostezce s hladkým asfaltovým povrchem. Vyvarujte se jízdy po dešti, protože cesty se rychle naplní vodou.

Z nádraží ve Studénce se vydáte kolmo k trati kolem restaurace po silnici, asi po kilometru narazíte na hlavní silnici, kde odbočíte doleva přes most. Zde bohužel musíte opatrně absolvovat asi kilometrový úsek po frekventované silnici, poté odbočíte doleva do Nové Horky (občerstvení). Následně v pravé zatáčce pak sjedete z asfaltové cesty přes potok do lesa a jedete po lesní pěšině po kraji lesa a následně podél rybníků. Tato část trasy je řečeno slovy horolezců mírně exponovaná, musíte dávat pozor na kořeny a občas přenést koloběžku přes popadané stromy, jinak je ale cesta hlinitá, hladká a krásná.

Přestávku si můžete udělat u prostředního rybníka Kotvice, kde je pozorovatelna ptáků. Mít s sebou dalekohled je dobrá volba, je toho hodně k vidění. Dobrodružnou jízdu podél rybníka ukončíte na křižovatce cest, dáte se doleva, přejedete lávku přes Odru a hned za ní odbočíte doprava po NS Kotvice. Tato asi 4 km dlouhá část trasy je mimořádně hezká, pojedete po lužních loukách napříč CHKO Poodří.

Na druhou stranu jízda po travnatých cestách je náročnější, koloběžka tak nejede. Na cestách ale nejsou žádné překážky. Tao etapa je ukončena můstkem přes Odru, za kterým po chvíli najedete na silničku v obci Petřvaldík. Projedete domky a po žluté turistické značce po silnici dojedete do obce Košatka. Na křižovatce silnic odbočíte vpravo a za pravou zatáčkou po asi 100 m se dáte doleva po štěrkopískové cestě mezi poli.

Asi po dvou kilometrech se cesta za můstkem přes potok Ondřejnice změní na krásnou asfaltovou stezku, po které projedete podél Proskovic. Za Proskovicemi narazíte na hlavní silnici a po cyklostezce podél silnice se dáte doleva k mostu, před kterým odbočíte přes silnici k odpočívce Na Honculi (o víkendech a v sezóně občerstvení).

Za občerstvením pokračujete po pěkné cyklostezce hezkou přírodou podél Odry, sledujete červenou turistickou značku, až podjedete velký most přes Odru (Rudná). Za mostem odbočíte doprava a po pěšině se dostanete vracečkou na vlastní most, který přejedete. Hned za mostem s dáte doprava po cyklostezce, která Vás dovede až k přejezdu přes železnici. Za přejezdem ještě chvíli budete pokračovat rovně a potom se budete držet doprava k nádraží Ostrava – Svinov.