Jistebník - Studénka kolem rybníků
Bóža Bílek
blue
Trasa pro ty, kteří se za každou cenu nechtějí držet asfaltu a rádi se projedou přírodou, v tomto případě vlhkou oblastí rybníků. Střídají se všechny druhy povrchů, přes štěrkopísek, hlínu, trávu i asfalt.

V Jistebníku u železniční stanice.

Poněkud těžší modrá. Převýšení je minimální, jen v první polovině trasy kolem rybníků jsou cesty hrbolatější, hrubší a mírně rozbité. I pěkné polní travnaté pěšiny jedou pomaleji než asfalt.

Z parkoviště v Jistebníku vyrazíte podél domků po silnici po modré turistické značce, které se budete držet až za druhou soustavu rybníků na trase. Povrch cest se hodně střídá, nejdříve jedete po kvalitním asfaltu, u Grinšova rybníka po jemném štěrkopísku, poté po travnaté luční cestě.

Krátce za první soustavou rybníků se nemusíte držet modré značky a jet napříč přes louku až k železniční trati. Tuto přejedete a po chvíli dojedete k další velké soustavě rybníků, z nichž některé byly v roce 2020 v rekonstrukci a vypuštěné. Cesty jsou v této části poměrně rozbité, je třeba hledat optimální stopu. Na konci sestavy odbočuje modrá značka prudce doleva, vy ale pokračujete doprava mezi rybníky na kraj Studénky mezi domky.

Po chvíli odbočíte doleva po polní travnaté cestě, dojedete na hlavní silnici, přejedete železnici a za ní se držíte doprava, už opět po modré turistické značce. Pojedete po pěkné pěšině až k hlavní silnici a mostu přes Odru.

Oklikou se dostanete na silnici, po které budete muset jet asi jeden kilometr, než odbočíte doleva k zámku Nová Horka. Objedete zámek, odbočíte doleva a po pěkné asfaltce dojedete až do vesnice Albrechtičky.

Hned na kraji odbočíte doleva, je zde pěkná cyklo-restaurace i se zábavou pro děti. Po občerstvení projedete vesnici a navážete na žlutou turistickou značku (také cyklotrasa č.5). V rytmu po výborném asfaltu lehce dojedete na křižovatku na rozcestí Košatka, dáte se doleva a mezi rybníky dojedete zpět do Jistebníku.

Občerstvení na trase je buď přímo v Jistebníku v ulici u železniční stanice (více restaurací), nebo pak narazíte na pěkné cyklistické občerstvení v Albrechtičkách u obecního úřadu

U rybníků se vyskytuje množství ptáků, takže můžete zvážit fotografování nebo pozorování dalekohledem