Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z mosteckého nádraží přes Líšnici i Počerady do Břvan a pak přes Korozluky a Patokryje zpět
Zdeněk Pergl
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
2
Ano
Trasa vede po zpevněných i nezpevněných cestách po okolí Mostu. Ukáže vám místní rekultivované výsypky ale i těžbou nedotčenou krajinu na okraji CHKO České Středohoří. Část trasy z Břvan do Bečova kopíruje místní železniční trať a je vhodná pro milovníka jízdy po nezpevněných cestách.

Začátek trasy:

Startovacím místem je železniční stanice Most, která je na železničním koridoru Ústí nad Labem - Karlovy Vary. Je tak dostupná mnoha železničními spoji z celé ČR. U nádraží je také možno zaparkovat. Dále jsou v blízkém okolí další parkoviště, třeba u nedalekého PENNY nebo TESCA.

Náročnost:

Trasa je vhodná pro zdatnějšího koloběžkáře. Je to dáno její délkou, ale zejména povrchem, kdy je nutné číst trasu. Určitě by se na ní neměl vydávat koloběžkář na silničce.

Popis trasy:

Trasa začíná před nádražím z kterého se vydáme nahoru po Moskevské ulici. Na ní je vedle čtyřproudé silnici na širokém chodníku značená cyklotrasa. Jakmile se chodník stočí, stejně jako celá Moskevská ulice doprava, tak hned za zastávkou MHD využijeme přechod a přejdeme čtyřproudou silnici. Pokračujeme dál doprava k centru po chodníku. Po necelých 200m z odbočíme z chodníku doleva do mírného kopce a jedeme po asfaltovém chodníku do parku Šibeník. Z něj je asi po třiceti metrech odbočka do trošku většího kopce. Tady asi budete tlačit, konec ale není nijak dlouhý, asi po 50m jste nahoře.

Odbočte doleva na asfaltový chodník, který se stáčí doprava mírně dolů a pak hned nahoru. Pak se kříží s jiným. Vy jeďte rovně. Dojeďte k dalšímu příčnému chodníku. Za ním už pokračujte po šotolinové cestě, která vás dovede k mosteckému lanovému centru a rozhledně na Šibeníku. To centrum je již vidět dříve.

Z lanového centra se se po šotolince a následně asfaltové cestě se dostanete přes park až k přechodu přes ulici. Tu přejeďte a vydejte se doleva dolů. V dáli je vidět křižovatka s malým kruhovým objezdem a benzínovou pumpu. Jeďte stále po chodníku (je na něm vyznačená cyklotrasa) až k této křižovatce. Projeďte zastávku MHD a odbočte doprava, stále se držíte na chodníku, který se také doprava do kopce stáčí. Po chodníku vyjeďte až ke kruhovém objezdu. Ten projeďte rovně a hned za ním přejeďte tu ulici a zajeďte do parku. Parkem pojedete dolů až k rekreačnímu areálu/koupališti Benedikt.

Tu přejeďte na šotolinovou cestu, které je po levé straně lemována několika kapličkami a vede ke vtelenskému kostelu. Ten objeďte zprava a pokračujte rovně po komunikaci, která přejde do mírně kamenité cesty. Cesta asi po 50m ústí na panelovou komunikaci , která slouží jako příjezdová k jezdeckému klubu, který je možno vidět nalevo.

Pokračujte rovně po panelce až se změní v asfaltku. Po levé straně mějte jablečný sad a dojeďte na křižovatku. Na ní se dejte doleva dolů a pokračujte po silnici, která se postupně zvedá. Po levé straně mějte sad. Po jeho skončení se silnice stáčí doprava a vede zase dolů z mírného kopce. Asi po 400m je pravoúhlá zatáčka vlevo a silnice pokračuje do kopce. 300 kopec vyjeďte ke golfovému hřišti, které projeďte napříč po asfaltové cestě. Ta je na svém začátku i konci ohraničena závorou, které se dají ze strany objet.

Po projetí druhé závory pokračujte dál po asfaltce, která vede mírně z kopce. Po levé straně mějte jezírko. Asfaltka se stáčí doleva a doprava a pak se změní v šotolinovou cestu. Po pravé straně máte plot areálu místního Hipodromu. Tady začíná cyklotrasa 3111. Pokračujte po šotolinové cestě asi 600m přes napříč přes louku.

Šotolinová cesta na konci louky přejde v asfaltovou. Pokračujte po ní, asfaltka docela prudce klesá v levotočivé zatáčce, která přechází v mírněji klesající pravotočivou, a končí na panelkách. Jedna vede vlevo, vy jeďte rovně na druhou, který postupně začne klesat.

Po pravé straně bude zemědělský areál, pak začátek obce a železniční viadukt. Projeďte jím a vjeďte na jakousi místní náves. Po pravé straně je Líšnický zámek, který je nyní využíván místními zemědělci.

Pokračujte rovně stále po trase 3111 ven z obce. Na jejím kraji na křižovatce jeďte rovně. Silnice se zvedá do mírného kopce mezi poli. Na konci je vidět obec Koporeč.

Ale asi po 500m od křižovatky cyklotrasu kříží cyklotrasa 3106, která vede po tělese bývalé tratě. Odbočte na ní doleva a jeďte po ní asi 2km až dojedete k místní silnici u vyhořelé stromu.

Tady cyklotrasu, která se stáčí doleva dolů, opusťte a odbočte doprava do kopce a jeďte po silnici asi jeden kilometr až k areálu prodejny BEST - betonové stavby. Areál objeďte zleva. U výjezdu z areálu je přes louku cesta.

Po ní opatrně je hrbolatá. Cesta asi po 100m ústí na starou asfaltku, která ústí asi po 2km na silnici nad elektrárnou Počerady. Nejezděte dolů k elektrárně ale mírně vpravo a pak pokračujte rovně. Silnice se svažuje z kopce. Jeďte po ní a asi po jednom kilometru předete do Postoloprt.

Zde jeďte přes koleje a na křižovatce v obci jeďte dál rovně. Silnice opouští obec a mírně se zvedá aby pak klesala do Břvan. Do nich je to z Počerad asi 3km. Před obcí je ještě železniční přejezd.

Odbočte do první ulice vlevo v obci a jeďte asi 1km ulicí rovně. Ulice ústí na silnici 250 a hned za tímto ústím odbočuje vlevo další ulice k místní železniční stanici. Jeďte po ní, po levě straně mějte zástavbu obce a po pravé straně pole.

Před nádraží se ulice stáčí vpravo podél trati, kterou pak asi po 800m opouští, zatáčí doprava. Vy po ní dojeďte až sem, ale dále po ní nepokračujte, ale odbočte vlevo na starou asfaltku přes koleje. Je tady přejezd.

Tady začíná pro milovníka jízdy v lehkém terénu nejhezčí úsek trasy. Jeďte stále po staré rozbité asfaltce, která se po 100 stáčí doprava vede souběžně s tratí kaštanovou alejí a pak podél pole se zase postupně přibližuje k trati aby jí asi po 1,5 km překročila po kamenném mostku.

Za mostkem cesta vede dál souběžně s tratí, od které se zase trošku vzdálí. Vy po ní stále pokračujte až po 2,5 km od mostku vyjedete na silnici. Tady nejhezčí úsek trasy končí. Jeďte doprava do Bečova. Projeďte Bečovem rovně podél místního kulturního domu, je po levé straně a je tam i malé kino.

Silnice se ven z obce mírně svažuje a těsně za ní se stáčí doprava. V tom místě po levé straně je vidět železniční stanice Bečov.

Pokračujte po silnici a po 1km dojeďte do obce Zaječice, kde se napojíte na cyklotrasu 3109, která pokračuje po silnici.. Obec projeďte stále po silnici. Silnice se za ní zvedá. Jeďte po silnici dál přes železniční přejezd nahoru. Kopec asi po 1,5km končí.

Nahoře se silnice stáčí doprava. Vy po ní nepokračujte ale odbočte doleva do ulice kolem hřbitova dolů do Korozluk.

Ulice se po 500m stáčí doprava a pak doleva a ústí na další ulici/silnic,i po které jeďte doleva dolů. Po jednom km se hlavní silnice stáčí doprava. Vy ale pokračujte rovně na místní ulici. Projeďte obcí dále po cyklotrase 3109. Ulice se stáčí doleva a pak do pravého úhlu doprava. Jeďte po ní stále. Asi po 500m přejeďte po mostku říčku Srpinu. Za mostkem se povrch změní, z asfaltky je šotolinová cesta, která se stáčí doprava a vede pod viaduktem výpadovky z Mostu na Prahu. Cesta se pak stáčí doleva a do zahrádkářské kolonie.

Projeďte asi kilometr kolonií. Na jejím konci přejeďte přes mostek říčku Srpinu. Za mostkem se dejte doleva do mírného krátkého kopečka. Na jeho vrcholu odbočte zase doleva na most přes říčku Srpinu a železniční trať.

Přejeďte po mostě a na silnici za ním se dejte doprava. Projeďte sídlištěm, obcí Obrnice a pod viaduktem výpadovky z mostu na Teplice. Za ním na křižovatce cyklotrasa 3109 se napojuje na cyklotrasu 3107, po které pokračujte vlevo kolem místního venkovního koupaliště dál. Projeďte obcí Chanov a po 2km dojeďte k místní čističce. Na jejím konci opusťte silnici a cyklotrasu 3107 vpravo na místní chodník, který ústí po jednom kilometru na starý autobusák, který je hned vedle nádraží.

Tady trasa končí, vy jste v cíli zpět na nádraží.

Tipy:

K občerstvení po trase je možno využít restauraci v Líšnici, která má i venkovní posezení. Je k ní nutno ale asi 150m odbočit z trasy.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost