Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Z Chocně do Újezdu u Chocně
red
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
2
Ano
Trasa je ideální pro relaxační projížďku lesem a přírodou, v sezóně s možností sběru lesních plodin. Profil trati i kvalita cest jsou velmi dobré, dá se jet v tempu, takže trasa je vhodná i pro sportovně založené koloběžkáře.

Začátek trasy:

V Chocni u nádraží.

Náročnost:

Trasa není příliš náročná. Kvalita cest je výborná, při počátečním stoupání lesem jedete po kvalitním asfaltu, následně pak po dobrých lesních štěrkopískových cestách. Od Prochod přes Újezd potom až do cíle pokračujete po dobrém asfaltovém povrchu. Náročnost kategorie „červená“ je tak dána jen dvěma stoupáními na trase, první po vjezdu do lesa, druhá potom po silnici před Újezdem u Chocně. Silniční pasáže nejsou dlouhé a jsou přehledné, takže lze trasu absolvovat i s dětmi.

Popis trasy:

Od nádraží vyrazíte podél trati po silnici a značené cyklotrase č. 4230. Asi za půl kilometru odbočíte doprava po lávce přes trať, za lávkou pojedete po silnici doleva až k odbočce doprava k lesu. Zde sjedete ze silnice k lesu a budete pokračovat po asfaltové cyklostezce vzhůru do lesa. Po pěkné cyklostezce budete stoupat asi 2,5 km, na vrcholu stoupání pojedete lesem po rovině až k odpočívadlu u Čertova dubu. Za dalším asi 1,5 km na rozcestí „Nad Hlubokou“ odbočíte doprava po zelené značce. Cyklostezka sice vede rovně a následně na ní zase najedeme, takže po ní lze pokračovat. Zelená značka Vás ale provede lesem po pěkné lesní hlinité cestě pokryté jehličím, určitě stojí za to tuto pasáž nevynechat. Potom už zase pojedete lesem po cyklotrase č. 4186, kterou opustíte až po sjezdu k rybníku Svatba. Za rybníkem mírně nastoupáte a po vjezdu na silničku, zahnete doprava. Cestou do Újezda u Chocně Vás čeká další táhlejší stoupání. Za Újezdem už ale pojedete z kopce k řece a potom už projedete Chocní až k nádraží.

Tipy:

V sezóně si udělejte čas na relax v lese, sběr lesních plodin.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost