Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Vzdálenost:
Z Ústí nad Orlicí podél Tiché Orlice do Chocně
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
2
Ano
Trasa vede celá po ideální cyklostezce podél toku Tiché Orlice. Klesání není nijak výrazné, takže trasu lze absolvovat i opačným směrem zcela bez problémů. Okolí je velmi hezké, po cestě jsou i občerstvení. Trasa je tak velmi vhodná i pro výlety s dětmi.

Začátek trasy:

Železniční stanice Ústí nad Orlicí v Kerharticích (pozor, nejedná se o zastávku Ústí n/O-město). Na místě Vás zaujme historická nádražní budova. U nádraží je také rozsáhlé parkoviště.

Náročnost:

Velmi lehká trasa po velmi kvalitním povrchu, navíc podél toku řeky. Ideální pro všechny úrovně koloběžkářů. Sportovně ladění si užijí jízdu v tempu, začátečníci získají pozitivní vztah a děti bez problémů zvládnou trasu i na menších koloběžkách.

Popis trasy:

Od nádraží se vydáte krátce podél trati (směrem od parkoviště na druhou stranu), po chvíli narazíte na odbočku doleva dolů (červená a žlutá turistická značka). Sjedete na silnici, kterou projedete Kerhartice až k mostu přes řeku (značená cyklotrasa č.4049). Před mostem je ale odbočka doprava, kde už začíná vlastní cyklotrasa, značená jako č.18. Jedete po pěkné asfaltové cestě podél trati. Orientace až do Chocně je velmi jednoduchá a jednoznačná. Jen dávejte více pozor při průjezdu Brandýsa nad Orlicí, kde pojedete po silnici. Následně ale už trase vede výhradně po cyklostezkách. Asi po 8 km dojedete k osadě Bezpráví, kde je pěkné občerstvení „U Pildy“ a zastavuje se tady řada výletníků. Poté pokračujete stále lehce po stezce, za obcí Perná (jedete chvilku po silnice) odbočíte doleva přes řeku i trať, potom podél lesa dojedete k pomníku J.A. Komenského. Prohlédněte si i přírodní bludiště a tematické sochy. Následně odbočíte doprava opět přes řeku a před železnicí doleva podél ní projedete Brandýsem. Potom už těsně podél železnice až k přejezdu, za který pojedete rovně, kolem městského parku Peliny přijedete k centru Chocně. U mostu pak šikmo doleva projedete parkem až k nádraží.

Tipy:

Zvažte absolvování trasy tam a zpět. Celá vzdálenost Choceň – Kerhartice je 36 km, což vzhledem ke kvalitě povrchu a ideálnímu profilu nebude pro zkušenější koloběžkáře problém. Nebo se můžete případně kdekoli po trase otočit a jet zpět.

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost