Obtížnost:
difficulty-explained
Náročnost je dána kombinací více parametrů, především
kvality povrchu, výškového profilu a délky. U zelených
a modrý tras se můžete spolehnout na převážně ideální povrchy
a mírné převýšení. Červené už většinou obsahují úseky s větším
převýšením nebo místy horším povrchem. Všechny trasy
jsou ale bez problémů sjízdné.
Trasér:
Vzdálenost:
Z Nového Města nad Metují okolo Východočeského moře
Adam Balcar
green
Doprava:
difficulty-explained
Pokud je uvedeno “ANO”, tak se na místo výjezdu na trasu můžete dopravit
s koloběžkou kromě autem také veřejnou dopravou, standardně tedy po železnici
nebo cyklobusem. (pozn: většina autobusů, pokud není uvedeno jinak,
nepřepravují kola a koloběžky).
Atraktivita:
difficulty-explained
Atraktivita je také určena kombinací více faktorů.
Šlo mi o vyjádření pocitu z jízdy, které
jsou ovlivněny profilem trati a povrchem, ale také
okolím, výhledy, možnostmi občerstvení nebo
návštěvou atrakcí.
Časová náročnost:
difficulty-explained
Odhad průměrné doby jízdy je uveden v průvodním
textu a nezahrnuje přestávky. Je také individuální.
Ideálně si své tempo srovnáte po několika jízdách
s mnou předpokládanou dobou jízdy. Udělal jsem
zkušenost, že průměrná rychlost jízdy se příliš neliší
pro rovinatou nebo kopcovitou trasu (tedy s vyloučením
tras, kde nastoupáte výšku jízdou vlakem a potom se
vezete z kopce). Plus minus 2 km/hod. Jakmile si tedy
otestujete svou průměrnou rychlost, můžete si pak
upřesnit dobu jízdy bez přestávek sami, podle délky
trasy. Je ale také potřeba vzít v úvahu charakteristiku
trati. Na mnohotvárné trati se zajímavostmi a atraktivitou
strávíte pravděpodobně více času mimo vlastní jízdu
než u jednoduché trati, kterou třeba projedete na jeden
zátah. Podle mých zkušeností trati, kde čistý čas jízdy
přesahuje 2,5 hodiny a po trase jsou zajímavosti jako
hrady, zámky, koupání, lze pojmout jako celodenní výlet.
YouTube video
1
Ano
Krátká a rovinatá trasa z Nového Města nad Metují do České Skalice a zpět okolo vodní nádrže Rozkoš. Vhodná je spíše jako tréninková či pokud se chcete vyvětrat a trochu protáhnout.

Začátek trasy:

Parkoviště u vlakového nádraží. Alternativně je při příjezdu autem možné start i cíl posunout na parkoviště u nákupního centra na severním okraji Nového Města (kudy přímo trasa vede).

Náročnost:

Lehká trasa s minimálním převýšením většinou po dobrém asfaltu. Jediný trochu rozbitý úsek je v ul. Zelená v České Skalici.

Popis trasy:

Trasa začíná na parkovišti u vlakového nádraží. Alternativně při příjezdu autem je možné start i cíl posunout na parkoviště u nákupního centra na severním okraji Nového Města (kudy přímo trasa vede).

Od vlakového nádraží se dáte ulicí začínající přímo rovně při východu z nádraží (ul. Nádražní). Hned na první odbočce odbočíte vlevo a mírným stoupáním vyjedete až u atletického stadionu, kde se dáte doprava (sem auta nemohou, ale na koloběžce zde lze projet). Minete dvě odbočky vlevo (pozor – vždy dáváte přednost), až dojedete na křižovatku ve tvaru kříže, kde se dáte vlevo do ulice Malecí. Tou projedete až na její konec, kde je stopka. Zde se dáte vlevo a u odbočky k nákupnímu centru je možné přejet na levé straně paralelně se silnicí vedoucí chodník až do obce Vrchoviny (nejedná se o cyklostezku, ale běžně tu cyklisté jezdí – jen je nutný respekt k chodcům; policie to respektuje).

Pokud pojedete po chodníku, je ve Vrchovinách nutno již najet na silnici a již po ní projet přes kruhový objezd směr Provodov – jedná se o 3. výjezd hned za výjezdem na Náchod. Zde následuje krátký sjezd a pod ním opatrně na prudkou zatáčku doprava. Dále již mírný sjezd do obce Provodov-Šonov, kterým pojedete stále po hlavní silnici, až se napojíte na cyklostezku č. 4055 (zhruba 200 m za obecním úřadem, který budete míjet po levé straně silnice).

Až projedete okolo mateřské a základní školy na pravé straně, budete stále s cyklostezkou odbočovat doleva, kde vás čeká luxusní asfaltová cesta s nulovým provozem. Tato je již součástí postupně budovaného cyklookruhu okolo vodní nádrže Rozkoš. Po ní dojete do místní obce Šeřeč a dále až na začátek obce Kleny.

Zde je již možné hned na začátku odbočit doleva na zcela novou (2021) cyklostezku, po které dojedete až do České Skalice k hotelu Rozkoš. Držte se stále cykloznačení, které vás dovede nejprve k podjezdu pod obchvatem města a za ním hned k silnici směřující do města. Po ní se již dejte doleva a po pár stovkách metrů již dojetete přímo do samého města České Skalice.

Městem pojedete stále po hlavní silnici až na hlavní náměstí, na kterém hned odbočíte doleva, kde bude mírný točitý sjezd. Držte se po hlavní silnici a budete projíždět jediným a krátkým úsekem s rozbitým asfaltem. Na konci rovinky bude hlavní silnice zatáček vpravo směr Velká Jesenice, ale vy se dáte doleva a mírným kopečkem až ke křížení se státní silnicí I/33. Tu je možné přejet přímo, ale pokud bude zrovna silný provoz, doporučuji využít přejezd, který je na levé straně – viz mapa.

Dále již pojedete opět po břehu vodní nádrže, přes kterou uvidíte výchozí bod trasy – Nové Město a za ním tyčící se Orlické hory. Po této silnici dojedete až na hlavní hráz a následně až k obci Nahořany. Zde nesmíte minout odbočení doprava směr Nahořany. Pozor – po cca 200 m opět křížíte hlavní silnici a budete pokračovat rovně okolo nalevo stojícího vodojemu (dobrý orientační bod již daleko před obcí Nahořany).

Nyní jedete po cyklostezce č. 4059, ale hned na první křižovatce za zemědělským družstvem odbočíte doleva, kde můžete stále v dáli vidět Nové Město. Křižovatku poznáte podle křížku na levé straně. Po rovince již dojedete až do Nového Města – místní části Krčín.

Zde se dáte před bývalým kravínem doleva a na koci rovinky hned doprava (bývalý kravín jakoby objedete zleva). Pak se držte rovně až na křižovatku, kde budete dávat předost (napravo jsou kontejnery na tříděný odpad). Zde odbočte doleva a pokračujte rovně až na křižovatku s hlavní silnicí, kde odbočte doprava.

Nyní bude třeba se prokličkovat lokalitou se zástavbou RD na levé straně, přesnou trasu není nutno dodržet – všude je minimální provoz. Jen je nutné se dostat až do ulice Kpt. Jaroše. Až tedy minete na hlavní ulici obchod Coop na pravé straně, dáte se hned doleva, kde je z tohoto směru možné jet pouze na kole (z protisměru je jednosměrka). Po zatáčce vpravo se budete držet rovně – projedete před křižovatku a pak po zatáčce vlevo hned podbočte doprava a na koci ulice doleva. Zde již sjedete podél plotu mírným kopcem na začátek ul. Kpt. Jaroše, do které zatočíte vpravo. Zde hned na první odbočce vpravo do mírného kopce. Tato ulice vás zavede na hlavní ulici Náchodskou, po které se vydáte vlevo – zde využijte cyklostezku, která vás převede přes lávku nad železnicí. Za ní odbočte doleva a držte se se stále vlevo, mírným kopcem dolů až k železničnímu nádraží a tedy do cíle.

Tipy:

Cyklostezka z Provodova do Šerče – budete projíždět místem zaniklé obce Domkov, která musela ustoupit při vzniku vodní nádrže – je zde k tomu pěkná informační cedule.

Česká Skalice – zde je možné trasu prodloužit do kousek vzdálených Ratibořic a Babiččina údolí, přímo ve městě pak možno navštívit muzeum Boženy Němcové.

V letních měsících samozřejmě možnost na řadě míst využít vodní nádrž Rozkoš k vykoupání – jednoznačně doporučuji jižní větší část, ve které je řádově kvalitnější voda. Asi nejlepší lokalita přímo na trase pak bude cca 200-300 m před nájezdem na hlavní hráz (tj. již v druhé půlce cesty), kde rovněž v létě provozovaný kiosek s drobným občerstvením.

Letiště Nové Město nad Metují – ke konci trasy hned na příjezdu do Nového Města je možnost krátké odbočení k místnímu letišti. Zde je příjemné občerstvení a často je zde na co koukat (koho zajímají letadla, seskoky apod.).

No items found.
Odeslat zpětnou vazbu
Děkujeme, Vaší zpětné vazbě se budeme brzy věnovat.
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Trasy

Trasy ve všech regionech České republiky a nejen v ní. Největší databáze zmapovaných tras pro koloběh.

Partnerem projektu je společnost